dr inż. Stanisław WALCZAK, prof. PK

bud. A, VI p., p. A626
tel. (+48) 12 628 32 70,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

prac walczak

 

magisterium:
1997
doktorat:
2003
   

Działalność naukowa

  Opublikowane prace naukowe

  1. Knapczyk J., Walczak St.: Badania drgań przestrzennych zwrotnicy koła samochodu wywołanych przez nierówności drogi. PK, Teka Komisji Naukowo-Problemowej Motoryzacji PAN Oddz. w Krakowie, z. 18, str. 159-167, 1999.
  2. Wojs J., Walczak St.: Ocena wybranych urządzeń do samochodu dla osób z dysfunkcja kończyn dolnych, rozwój, usprawnienia. Mater. konferencyjne, str. 193 - 207, Kraków 1999.
  3. Wojs J., Walczak St.: Konstrukcyjne innowacje w samochodach dla osób niepełnosprawnych. Doskonalenie konstrukcji oraz metod eksploatacji pojazdów mechanicznych, zbiór referatów, II, str. 658-665, Warszawa-Rynia 1999.
  4. Struski J., Walczak St.: Porównanie metod wyznaczania kinematyki zawieszenia kół kierowanych z kolumną McPhersona. Doskonalenie konstrukcji oraz metod eksploatacji pojazdów mechanicznych, Zbiór referatów, II, str. 560-569, Warszawa-Rynia 1999.
  5. Wojs J., Walczak St.: Doskonalenie konstrukcji i metodologii badawczej samochodowych urządzeń specjalnych dla niepełnosprawnych. PK Czasopismo Techniczne, seria "Mechanika", z. 7-M /2000, str. 193-204, Kraków 2000.
  6. Knapczyk J., Walczak St.: Symulacja i badania drgań przestrzennych zwrotnicy z kołem samochodu wywołanych przez nierówności drogi. PK, Teka Komisji Naukowo-Problemowej Motoryzacji PAN, Oddział Kraków, zesz. 21, str. 25-33, Kraków 2000.
  7. Walczak St., Wojs J.: Specyfikacja diagnostyki samochodów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Materiały konferencyjne. Diagnostyka Pojazdów Samochodowych, Politechnika Śląska, Tom I, str. 289-297, Katowice 2000.
  8. Gajek A. Walczak St.: Analiza wpływu nierównomierności sił hamowania na stateczność ruchu samochodu. Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Mechanika 76, str. 169-177, Politechnika Świętokrzyska, Kielce 2002. ISSN 0239-4979.
  9. Walczak St. Wolak St.: Analiza wpływu wybranych parametrów samochodu na czynne bezpieczeństwo ruchu drogowego. Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Mechanika 76, str. 277-284, Politechnika Świętokrzyska, Kielce 2002. ISSN 0239-4979.
  10. Struski J., Walczak St., Wolak St.: Analiza wpływu obniżonego ciśnienia w ogumieniu kół na stateczność i kierowalności samochodu osobowego. Wołgograd 2002, str. 75-83.
  11. Gajek A., Walczak St.: Wpływ nierównomierności momentów hamujących na kołach poszczególnych osi na stateczność kierunkową samochodu przy gwałtownym hamowaniu. Badania symulacyjne. Paragraf na drodze, 03.2003.
  12. Walczak St.: Analiza dynamicznych obciążeń różnych typów niezależnego zawieszenia kół samochodu. Politechnika Krakowska. Rozprawa doktorska, Kraków 2003.
  13. Walczak St.: Charakterystyki amplitudowo-częstotliwościowe samochodu osobowego. Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Mechanika 79, str. 351-358, Politechnika Świętokrzyska, Kielce 2004. ISSN 0239-4979.
  14. Jeleśniański Z., Sowa A., Walczak St.: Model analityczny układu pneumatycznego hamulca pojazdu szynowego. Pojazdy Szynowe 2/2004, str. 23-27.
  15. Walczak St.: Obciążenia dynamiczne zawieszenia przedniego podczas przejazdu przez pojedynczą nierówność. Czasopismo Techniczne z.7-M/2004, str. 663-670.
  16. Gajek A., Walczak St.: Możliwość szacowania współczynnika przyczepności między kołem a jezdnią podczas hamowania prostoliniowego. Materiały VII Konferencji Hamulcowej Łódź 2004.
  17. Bułka D., Wolak St., Walczak St.: Antycypacyjny model kierowcy zastosowany w programie do symulacji ruchu i zderzeń pojazdów V-Sim. Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Mechanika 79, str. 147-157, Politechnika Świętokrzyska, Kielce 2006. ISSN 0239-4979.
  18. Walczak St.: Obciążenia dynamiczne zawieszenia tylnego podczas przejazdu przez pojedynczą nierówność. Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Mechanika 79, str. 329-337, Politechnika Świętokrzyska, Kielce 2006. ISSN 0239-4979.
  19. Gajek A., Walczak St.: Analiza możliwości oceny współczynnika przyczepności między kołem a jezdnią podczas hamowania prostoliniowego. Archiwum Motoryzacji 2, pp. 81-92 (2006). ISSN 1234-754X.
  20. Bułka D., Walczak, St. Wolak St.: Proces hamowania - aspekt prawny i techniczny w ujęciu symulacyjnym i analitycznym. III Konferencja naukowo-szkoleniowa "Rozwój techniki samochodowej a ubezpieczenia komunikacyjne", s.19-52, Wyższa Szkoła Biznesu im. bp. Jana Chrapka w Radomiu. Radom 2006. ISBN 83-60037-10-8.
  21. Janczur R., Świder P., Walczak St .: Podwójna zmiana pasa ruchu - wyniki badań drogowych i symulacji programem V-SIM z wykorzystaniem dwóch modeli ogumienia. LogiTrans. Logistyka. Systemy Transportowe. Bezpieczeństwo w Transporcie. IV Konferencja Naukowo-Techniczna, Szczyrk, 25-27 kwietnia 2007. Politechnika Radomska, Prace Naukowe: Transport, ISSN 1230-7823, Nr 1/25/2007, str. 210.
  22. Bułka D., Walczak, St. Wolak St.: Uncertainty of modelling of typical defensive manoeuvres discussed for models used in road accident reconstruction as example. European Association for Accident Research and Accident Analysis. Proceedings. Institute of Forensic Research Publishers. Kraków 2007, p. 313-324. ISBN 83-87425-03-6.
  23. Gajek A., Walczak St.: Monitor diagnostyczny stanu okładzin ciernych hamulców pojazdów samochodowych. Czasopismo Techniczne z. 8-M/2008, str. 87-96.
  24. Walczak St., Wojs J., : Mathematical model of power transmission system of a car equipped with automatic clutch. Maszynoznawstwo 2008, No 4 (130) pp. 38-41. ISSN 1729-4959.
  25. Zębala J., Wach W., Ciępka P., Janczur R., Walczak St.: Eksperimental tests of ABS-equipped car for analysis of mathematical models of ABS used in road accident simulation programs. Proccedings of the 6th Scientific Conference, Transbaltica 2009. pp. 247-250. Vilnius Gediminas Technical University 2009. ISSN 2029-2376.
  26. Zębala J., Wach W., Ciępka P., Janczur R., Walczak St.: Weryfikacja modeli układów ABS zastosowanych w programie PC-Crash. Paragraf na drodze. Październik 2009, str. 151-171. Instytut Ekspertyz Sądowych Kraków. ISSN 1505-3520.
  27. Zębala J., Wach W., Ciępka P., Janczur R., Walczak St.: ABS Algorithms used in HVE and PC-Crash. Experiments vs. computer simulations. Proceedings of the 2nd Conference of Experts Cerified by the European Centre for Certification of Experts and Specialists in Automobile Technology 23–25 September 2010. Piechowice, CD edition.
  28. Zębala J., Wach W., Ciępka P., Janczur R., Walczak St.: Experiment vs. Simulation – Braking with ABS. Proceedings of the 19th EVU Congress, Prague 2010, Tribun EU Publisher, 145–160.
  29. Gajek A., Walczak St.: Analiza przebiegu hamowania samochodu z niesprawnym układem hamulcowym. Zeszyty Naukowe Instytutu Pojazdów, 1(77)2010, str. 111-118. Politechnika Warszawska 2010. ISSN: 1642-347X.
  30. Walczak St., Wolak St.: Identyfikacja sposobu hamowania motocykla na podstawie charakteru śladu współpracy opony z jezdnią. Zeszyty Naukowe Instytutu Pojazdów, 1(77)2010, str. 349-357. Politechnika Warszawska 2010. ISSN: 1642-347X
  31. Zębala J., Wach W., Ciępka P., Janczur R., Walczak St.: Verification of ABS Model Applied in Programs for Road Accident Simulation. Accident Reconstruction, 2010. SAE International, April 2010. ISBN: 978-0-7680-3405-9.
  32. Zębala J., Wach W., Ciępka P., Janczur R., Walczak St.: Verification of ABS Model Applied in Programs for Road Accident Simulation. SAE International Journal of Passenger Cars - Mechanical Systems, 3(1)2010 pp. 72-99. SAE International, August 2010. ISSN: 1946-3995.
  33. Wolak St., Walczak St.: Intensywność hamowania motocykla, a ślady pozostawione na jezdni. Paragraf na drodze. Maj 5/2010, str. 42-54. Instytut Ekspertyz Sądowych Kraków. ISSN 1505-3520.
  34. Gajek A., Walczak St.: Wpływ niesprawnośći układu hamulcowego na proces hamowania samochodu osobowego na suchej nawierzchni drogi. Paragraf na drodze. Luty 2/2011, str. 30-42. Instytut Ekspertyz Sądowych Kraków. ISSN 1505-3520.
  35. Gajek A., Walczak St.: Dynamic identification of the vehicle mass. Proccedings of the 7th Scientific Conference, Transbaltica 2011. pp. 36-39. Vilnius Gediminas Technical University 2011. ISSN 2029-2376.
  36. Stańczyk T. L., Jurecki R., Jaśkiewicz M., Walczak St., Janczur R.: Researches on the reaction of a pedestrian stepping into the road from the right side from behind and an obstacle realized on the track. Journal of Kones. Powertrain and Transport. No 1 2011. pp. 615-622. Warsaw 2011. ISSN 1231 4005.
  37. Stańczyk T. L., Jurecki R., Walczak St., Pieniążek W.: Analiza czasów narastania siły na pedale hamulca oraz narastania opóźnienia hamowania uzyskiwanych podczas badań sytuacji zagrożenia wypadkowego, symulowanych na torze. Autobusy 12/2011, str. 349-359. ISSN 1509-5878.
  38. Stańczyk T. L., Jurecki R. S. , Walczak St., Pieniążek W.: Analysis of the time of increase in forces applied to a brake pedal and braking deceleration determined during experimental testing of accident hazard situations on a testing track. Monographs of the maintenance System Unit. Problems of maintenance of sustainable technological systems, Volume IV Automotive Engineering and vehicle safety engineering, Kielce 2012, pp.129-139. ISBN 978-83-88906-69-5.
  39. Stańczyk T. L., Jurecki R. S., Zuska A., Walczak St., Maniowski M.: On the track researches of driver’s reaction time to the big lorry entering the crossroad from the right side with limited visibility. Monographs of the maintenance System Unit. Problems of maintenance of sustainable technological systems, Volume IV Automotive Engineering and vehicle safety engineering, Kielce 2012, pp.140-151. ISBN 978-83-88906-69-5.
  40. Wolak St., Walczak St.: Skuter-motorower czy motocykl? Badania dynamiki podłużnej skutera Gilera Runner. Paragraf na drodze. Lipiec 7/2012, str. 42-54. Instytut Ekspertyz Sądowych Kraków. ISSN 1505-3520.
  41. Nabagło T., Walczak St., Jurkiewicz A.: Modelowanie dynamiki pojazdu wieloosiowego w programie Adams/Car. Czasopismo Techniczne z. 5-M/2012, str. 11-18.
  42. Walczak St.: Wpływ właściwości dynamicznych modelu ogumienia na dynamikę poprzeczną samochodu. Czasopismo Techniczne z. 3-M/2012, str. 101-113.
  43. Pieniążek W., Walczak St., Motrycz G.: Badanie reakcji pojazdu czteroosiowego na wymuszenie losowe obrotem kierownicy. Czasopismo Techniczne z. 3-M/2012, str. 47-55.
  44. Pieniążek W., Walczak St., Janczur R., Motrycz G., Nikisz T.: Metodyka, realizacja oraz wybrane wyniki badań eksperymentalnych pojazdów przy eksplozyjnym uszkodzeniu opon osi kierowanych. Rozdział w monografii Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia. Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej. Kraków 2012. ISBN 978-83-7242-674-1.
  45. Zębala J., Wach W., Ciępka P., Janczur R., Walczak St.: Bypassing manoeuvre driving a car with reduced and no tire pressure. Proceedings of the 22 th Annual Congress of the European Association for Accident Reserach and Analysis (EVU), Published by EVU, Firenze 2013, s. 145-155.
  46. Bułka D., Walczak St., Wolak S.: Nowy model układu napędowego zastosowany w programie do symulacji ruchu i zderzeń pojazdów V-SIM. Materiały konferencyjne XI International Science-Technical Conference Automtive Safety 2014. Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej. Kielce 2014. pp. 53-59. ISBN 978-83-63792-21-3.
  47. Kolator B., Olszewski A., Walczak St., Wolak S.: Układ ABS a ślady hamowania - badania z wykorzystaniem aparatury V-BOX. Materiały konferencyjne XI International Science-Technical Conference Automtive Safety 2014. Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej.Kielce 2014. pp. 192-197. ISBN 978-83-63792-21-3.
  48. Kolator B., Olszewski A., Walczak St., Wolak S.: Próba oszacowania śladu termicznego powstającego podczas hamowania pojazdu kołowego. Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, vol. 69, s. 91-99, Bydgoszcz 2014, ISSN 1732-324X.
  49. Kolator B., Olszewski A., Walczak St., Wolak S.: Ślady hamowania pozostawione na jezdni przez samochód wyposażony w układ ABS. Paragraf na drodze. 10/2014, s. 37-46. Instytut Ekspertyz Sądowych Kraków 2014. ISSN 1505-3520.
  50. Gajek A., Strzępek P., Walczak St.: Metoda diagnozowania dynamicznych zmian ciśnienia w układzie hamulcowym w systemem ABS za pomocą czujników piezoelektrycznych. Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, vol. 69, s. 32-43, Bydgoszcz 2014, ISSN 1732-324X.
  51. Kolator B., Olszewski A., Walczak St., Wolak S.: Układ ABS a ślady hamowania. Badania z wykorzystaniem aparatury V-Box. Zeszyty Naukowe Instytutu Pojazdów. 4(100), s. 95-102. Instytut Pojazdów Politechniki Warszawskiej. Warszawa 2014. ISSN 1542-347X.
  52. Walczak St.: Analysis of vehicle dynamics under sadden cross windIOP Conference Series: Materials Science and Engineering [Dokument elektroniczny]. – 2016, Vol. 148, Nr 1, 9. ISSN 1757-899X.
  53. Walczak St.: Wypadki z udziałem pieszych - możliwości rekonstrukcji w programie V-Sim 5.0. Paragraf na Drodze, 3/2022, s. 89-102. Instytut Ekspertyz Sądowych Kraków 2022. ISSN 1505-3520.
  54. Matras Z., Stępień R., Walczak St.: Wielofunkcyjny reometr kapilarno - rurowy. Materiały XV Krajowej Konferencji Mechaniki Płynów, Augustów, 2002.
  55. Matras Z., Walczak St.: Uniwersalny reometr kapilarno - rurowy. Materiały Krajowej Konferencji Energetyka 2002, Wrocław, 2002.
  56. Matras Z., Walczak St.: Reometr kapilarno-rurowy. Czasopismo Techniczne z.5-M/2003, str. 359-370.
  57. Matras Z., Walczak St.: Identyfikacja własności reologicznych cieczy nienewtonowskich za pomocą reometru kapilarno-rurowego nowej konstrukcji. Symulacja w badaniach i rozwoju. Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków 2004, str. 205-212.
  58. Matras Z., Walczak St.: Przepływ cieczy nienewtonowskich wykazujących zjawisko Tomsa w zakrzywionych przewodach o przekroju eliptycznym. Materiały XVI Krajowej Konferencji Mechaniki Płynów, Waplewo, 2004.
  59. Matras Z., Walczak St.: Anormalne zjawisko przepływowe wywołane dodatkami polimerowo-micelarnymi. Inżynieria Chemiczna i Procesowa 27, pp. 965-974 (2006).
  60. Matras Z., Walczak St.: Identyfikacja złożonych reologicznie cieczy nienewtonowskich. Inżynieria Chemiczna i Procesowa 27, pp. 975-983 (2006).
  61. Matras Z., Walczak St.: Opory przepływu układu wielofazowego woda-polimer-cząstki ciała stałego w rurach. Inżynieria i Aparatura Chemiczna Nr 6s/2006, pp. 148-149.
  62. Matras Z., Walczak St.: Reometr kapilarno rurowy do badań własności reologicznych złożonych wielofazowych płynów nienewtonowskich. Inżynieria i Aparatura Chemiczna Nr 6s/2006, pp. 150-151.
  63. Matras Z., Walczak St.: Analiza wpływu dodatków polimerowo-micelarnych na straty energetyczne przy przepływie cieczy w rurach. Systems, 2006 Vol. 11, Special Issue 1/2, pp. 442-449.
  64. Matras Z., Walczak St.: Energetyczne aspekty transportu roztworów substancji czynnych z domieszkami soli i wielkocząsteczkowych polimerów w rurociągach. Systems, 2006 Vol. 11, Special Issue 1/2, pp. 450-455.
  65. Matras Z., Walczak St.: Badanie wpływu wzajemnego udziału masowego dodatków substancji powierzchniowo-czynnej i polimeru na wielkość redukcji oporów przepływu roztworu polimerowo-micelarnego w rurach. Inżynieria i Aparatura Chemiczna Nr 4-5/2007, pp. 87-90.
  66. Rup K., Walczak St.: A comparison of measuring capabilities of elbow, Coriolis and electromagnetic flow meters. Archives of thermodynamics Vol. 29(2008), No. 4, pp. 141-152.
  67. Rup K., Walczak St.: Porównanie możliwości pomiarowych przepływomierzy: Kolanowego, Coriolisa i elektromagnetycznego. Gaz, Woda i Technika Sanitarna nr. 3'2009, pp. 26-3.
  68. Komorowicz T., Nering K., Walczak St.: Analysis of the flow of crystallising water slurries in pipelines. Czasopismo Techniczne Mechanika. – 2016, Iss. 2-M, pp. 151-158. ISSN 1897-6328.

 

Udział w pracach naukowo-badawczych

  • Projekt nr 9 T12C 013 13 pt.: Badania weryfikacyjne i rozwój konstrukcyjny urządzeń specjalnych do samochodu dla osób o różnym stopniu dysfunkcji kończyn, w latach 1998-1999
  • Projekt nr 9 T12C 008 14 pt.: Modelowanie dynamiki samochodu ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu drogowego, w latach 1998-2000
  • Projekt nr 9 T12C 003 14 pt.: Projektowanie mechanizmu prowadzenia kół kierowanych samochodu zapewniającego stateczność ruchu na różnych nawierzchniach, w latach 1998-2000
  • Projekt nr 8 T12C 025 20 pt.: Kryteria diagnostycznej oceny układów ABS w warunkach stanowiskowych i drogowych, w latach 2001-2003
  • Projekt nr 7 T09C 001 20 pt.: Przepływ cieczy nienewtonowskich w przewodach zakrzywionych o przekroju eliptycznym, w latach 2001-2004
  • Projekt nr 3 T09C 041 27 pt.: Przepływ nienewtonowskich roztworów polimerowo-micelarnych w rurach, w latach 2004-2007
  • Projekt badawczy MNiSW nr 4 T12C 015 29 pt.: Kształtowanie charakterystyk automatu sprzęgłowego ze względu na drgania wzdłużne samochodu dla niepełnosprawnych, realizowany w PK w latach 2005-2007
  • Projekt badawczy MNiSW nr N509 016 31/1251 pt.: Rozwój i aktualizacja bazy danych dotyczących czasów reakcji osób kierujących pojazdami drogowymi realizowany w Politechnice Świętokrzyskiej w latach 2006-2009
  • Projekt celowy MNiSW nr 6 ZR6 2008C/07140 pt.: Symulatory do szkolenia kierowców autobusów oraz pojazdów ciężarowych, realizowany przez Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej we współpracy z firmą ETC-PZL AI w latach 2009-2010
  • Projekt badawczy MNiSW nr PB 2650/B/T02/2007/33 pt.: Pomiar strumienia objętości płynu na łukach kolan o przekroju niekołowym zainstalowanych w rurociągach, realizowanego przez PK w latach 2007-2010
  • Projekt badawczy MNiSW nr N509 1758 33 pt.: Opracowanie monitorów diagnostycznych dla systemu diagnostyki pokładowej hamulców samochodów osobowych., realizowany przez PK w latach 2007-2009
  • Projekt rozwojowy MNiSW nr 0083/R/T00/2010/12 pt.: Badanie zachowania się transportera wojskowego po eksplozyjnym uszkodzeniu ogumienia, w celu oceny jego możliwości ruchowych oraz w aspekcie zapewnienia bezpieczeństwa załogi, realizowany przez PK, PW, PG, WAT, WITPiS, WZM Siemianowice.
  • Projekt badawczy nr 5176/B/T02/2011/40 pt.: Kształtowanie charakterystyk elektrycznego urządzenia wspomagającego układ kierowniczy dla poprawy bezpieczeństwa czynnego samochodu, projekt badawczy finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, realizowany przez PK w latach 2011-2013.

 

Patenty

 

Logowanie